در حال بارگذاری ...

«روایتی دیگر از نمایش آقای اشمیت کیه ؟»  در تالار استاد محی الدین لایق

نمایش «روایتی دیگر از نمایش آقای اشمیت کیه ؟»  نوشته نویسنده فرانسوی (سباستین تیری)به ترجمه شهلا حائری و بازنویسی داریوش ثمر در شیراز به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر فارس، نمایش «روایتی دیگر از نمایش آقای اشمیت کیه ؟»  نوشته نویسنده فرانسوی (سباستین تیری)به ترجمه شهلا حائری و بازنویسی داریوش ثمر که در آن به شکل تلفیقی شرایط فرضی نمایشنامه که به کنش اصلی و دراماتیک کار حول محور بحران شخصیت می پردازد در بازنویسی به درک بیشتر مخاطب فارسی زبان و ایرانی توجه بسیار شده و استفاده از قطعات ریتمیک و خوانش ملو درام کار که نزدیک به ۴۰درصد کار را در بر دارد پرداخته شده ، اشعار کار توسط شاعره بانو اطهر شاهیسوندی و بازنویس داریوش ثمر سروده شده  و گروه ده نفره همسرایان و فرم که اشعار را اجرا می‌کنند به فواصل مختلف وارد داستان و اجرا می‌شوند، موسیقی این اثر زنده و توسط نوازنده سازهای کوبه ایی بانو فیروزه هاشمی ساخته و اجرا می‌شود و شایان ذکر است به جز صدای زنگ تلفن ، افکت‌های اجرایی این اثر توسط گروه همسرایان ساخته می‌شود همچون صدای باران و رعد و برق.

طراح و اجرای دکور توسط حمید بهمن نژاد  هنرمند دکور ساز که بازیگر نقش پریرا است ساخته شد.

این نمایش در مرحله اول اجرا قبل از ماه محرم به مدت پنچ شب از تاریخ  ۱۷تا۲۴ شهریور ۹۷ در سالن استاد محی الدین لایق در مجموعه تئاتر شهر شیراز روی صحنه رفت و اجرای مرحله بعد در آذر ماه سال جاری است.

این کار توسط زیر مجموعه گروه تئاتر آریا به سرپرسی استاد احمد سپاسدار تهیه و تمرین شده است.

داریوش ثمر،فاطمه شیخی،شمس آفاق شفیعی،سیدسروش سادات شریفی،آرش عبدلهی،سهیلا مکوندی، بهار کاراکاش،  اطهرشاهیسوندی، حمید بهمن نژاد،کوثر دبیری، الناز شریفی، یاسمن کاتب ، نرگس طاهریان فرد، مجید کرمی، فرزاد غفوری، عباس کریمپور، حدیث جوانمردی، رسول اسد سنگابی در این نمایش بازی می‌کنند.

اعضای گروه اجرایی به ترتیب زیر هستند: بازنویسی :داریوش ثمر، کارگردان ؛داریوش ثمر، مشاور کارگردان :پروین دهقان
آهنگسازی واجرا:فیروزه هاشمی و یاران پشت صحنه؛ مانیا پارسالیدا حیدری،عرفان ،مردانی،ابولقاسم رنجبر،علی اصغر بهمن نژاد،حسن خواجه یار.
 




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نظرات کاربران